Hoe word je een betere manager? Als manager treed je in een organisatie of onderneming op als leidinggevende met een bepaalde taak . Deze kan zich op allerlei niveaus situeren: als chef, directeur, bestuurder... Eigenlijk kan iedereen een goede manager zijn, aangezien je je managementvaardigheden grotendeels kan trainen en verbeteren, al heb je er wel ook wat aangeboren talenten voor nog.
Zo houd je je werknemers gemotiveerd Bedrijfsleiders en managers demotiveren hun werknemers soms onbewust waardoor hun enthousiasme afneemt. Veel bedrijven behandelen hun werknemers als wegwerpartikelen die gemakkelijk te vervangen zijn. Of werknemers ontvangen geen gepaste erkenning en beloning voor hun werk.
Belang van content management voor kmo’s Content is zoveel meer dan de inhoud van een website, ook tal van andere bedrijfsgegevens en –documenten maken er deel van uit. Omdat content erg veel geld kost, spring je er als kmo best doordacht mee om. Wij wijzen je dan ook op het belang van content management.
Stappenplan: hoe reageren op mondelinge klachten? Wie met klanten in contact komt, wordt vroeg of laat geconfronteerd met mondelinge klachten. Wij leggen je uit hoe je best reageert op een mondelinge klacht van een klant.
Train je luistervaardigheid Luisteren is niet iets dat vanzelf gebeurt. Het is een vaardigheid waarin je jezelf kan oefenen. Goed luisteren helpt je om succesvol te vergaderen, te adviseren, te coachen, te beoordelen, te interviewen, problemen op te lossen...
Hoe vervoeg je werkwoorden van Engelse herkomst? Saven, deleten, forwarden, timen... Werkwoorden van Engels herkomst, ook wel Engelse werkwoorden genoemd, vormen een hele uitdaging qua spelling. Wij leggen je uit welke spellingregels van toepassing zijn.
Paardenbloem en paddenstoel: de tussen -n regel in de nieuwe spelling Bij de aanpassing van de spellingregels in 1995 werd in vele gevallen een tussen –n ingevoegd, waar deze voorheen niet gebruikt werd. Zo werd ‘pannekoek’ nu ‘pannenkoek’, maar ‘paardebloem’ bleef gelijk. Omdat de logica hier moeilijk te begrijpen was, werd in de herziening van de spellingregels in 2005 beslist de regel van de tussen –n te vereenvoudigen. Ook ‘paardebloem’ en ‘paddestoel’ werden dus ‘paardenbloem’ en ‘paddenstoel’.
Geschenken uitwisselen onder collega’s? Op sommige werkvloeren is het een jaarlijks terugkerende gewoonte: men wisselt er geschenken uit onder collega’s. Wij leggen je uit waarop je moet letten als je werknemers dit initiatief willen lanceren.
Zakelijke e-mailetiquette, do’s en don’ts E-mails maken net zoals de kleren die je draagt, je handdruk, de begroeting op je voicemail... deel uit van je zakelijke imago. Als je overal een goede indruk wil maken en positieve zakelijke relaties wil uitbouwen, besteed je best voldoende aandacht aan de inhoud en vorm van je e-mails. In wat volgt enkele richtlijnen voor het gebruik van e-mail in een zakelijke context.
Relatiegeschenken, do's en don'ts Hoe luiden de ongeschreven regels omtrent het geven van relatiegeschenken in een zakelijke context? Wij presenteren je de do’s en don’ts.