logo
Als startpagina
Zoek dienst / product
 
Home Nieuws Entertainment

Business

Carriere Geld ICT Auto Wonen Reizen Lifestyle Fun Culinair Sitemap
auto
Auto

Jobs


Immo


Weer

Dating

Lenen

Reizen


Games

windows dedicated server hosting by COMBELL
WorkTalia Vacatures
 LIFESTYLE
Startpagina
 RUBRIEKEN
Beauty & Verzorging
Gezondheid
Kind & Opvoeding
Sport & Beweging
Baby
Seks & Relatie
Etiquette
Rich & Famous
Mode
Bekende personen
Dieet & Voeding
Mysteries & Weetjes
 DATING
Dating
 CALCULATORS
BMI calculator
BMR calculator
Calorie calculator
Caloriemeter
Streefhartslag meter
 LINKS
Gezondheid
Lifestyle
Kunst
Hobby
Spiritualiteit
 CHANNELS
Actualiteit
Entertainment
Ondernemen
Auto & Mobiliteit
Financieel & Geld
ICT & Internet
Immo & Wonen
Jobs & Carrière
GSM & Telecom
Reizen & Vakantie
Lifestyle & Gezond.
Gastronomie
Games & Fun
Zoekertjes
Links

 
  ARTIKELS - DETAIL
Voor- en nadelen van het mayodieet

In dit artikel stellen we het mayodieet voor, dat overigens niets te maken heeft met mayonaise. Eerst overlopen we de regels van dit meer dan 30 jaar oude dieet, waarna we het kritisch onder de loep nemen.

Algemene regels van het mayodieet

  • Eet tot je voldaan bent.
  • Vlees en groenten mag je onbeperkt eten tijdens de drie dagelijkse maaltijden.
  • Hou je aan de verplichte ingrediŽnten, laat ze niet vallen. Het is de combinatie die zal werken.
  • Drink geen alcohol.
  • Drink water of suikervrije frisdranken.
  • Beperk je koffiegebruik tot ťťn zwart, suikervrij kopje per maaltijd.
  • Eet niets tussen de maaltijden in.
  • Gebruik zo weinig mogelijk zout.
  • Eet geen suiker, honing, druivensuiker of andere zoetigheden.
  • Kies voor je slaatje ingrediŽnten uit deze lijst: rode ui, radijs, komkommer, broccoli, spinazie, sla, kool, paprika, tomaat en andere groenten met een lage calorie- en koolhydratenwaarde.
  • Deze ingrediŽnten mag je niet in je slaatje verwerken: aardappelen, pasta, tortillas, erwten, bonen, gedroogd fruit,  banaan...

Ontbijten volgens het mayodieet

Bij het mayodieet ontbijt je ís morgens steevast op dezelfde manier. Althans de ingrediŽnten zijn dezelfde, de bereidingswijze ervan mag je zelf kiezen.

  • Een halve grapefruit of het sap daarvan
  • Minstens twee eieren
  • Minstens twee plakken spek
  • Water, koffie of thee zonder suiker of melk.

Lunchen en dineren volgens het mayodieet

Het middagmaal en avondmaal zien er bij dit dieet bijna hetzelfde uit. Dit hebben ze gemeen met elkaar:

  • Eet een halve grapefruit of het sap ervan.
  • Stel een slaatje samen met de ingrediŽnten die hierboven vermeld worden. Je mag kiezen welke dressing je gebruikt bij het slaatje.
  • Of bereid een warm groentegerecht met dezelfde ingrediŽnten.
  • Eet er vlees, vis of gevogelte bij. Elke koude of warme bereidingswijze kan zolang het maar niet gepaneerd is of in bladerdeeg bereid wordt.
  • In plaats van vlees, vis of gevogeltje mag je ook twee eieren eten.

Het enige verschil tussen lunch en avondmaal is dat je bij het eerste enkel water drinkt en bij het tweede ook ťťn kop suiker- en melkvrije koffie of thee mag drinken.

 

Haast geen snacks

Doordat je onbeperkt groenten en vlees mag opscheppen tijdens lunch en diner, heb je normaliter geen behoefte meer aan tussendoortjes. Het enige wat mag, is ís avonds een glas tomatensap drinken.

 

Idee  van het mayodieet

Het idee achter het mayodieet is dat de combinatie van groenten en vlees vet verbrandt. De grapefruit brengt dit proces op gang. De vetten in het vlees of de eieren helpen eveneens bij de verbranding. Omdat koffie het verbrandingsproces hindert, raadt men aan deze drank te beperken tot twee kopjes per dag. Doordat je veel proteÔnen of eiwitten eet, voel je je voldaan, ook al ben je op dieet. Koolhydraten en suikers zitten er niet in omdat die net vetten vormen.

 

Zin en onzin van het mayodieet

Het mayodieet is een kortetermijndieet. Je hebt bijvoorbeeld een feestje in het vooruitzicht en je wil nog snel enkele kiloís kwijt. Beperk het dieet tot ťťn week. Volg je het langer, dan zal je gezondheid eronder lijden. Ook je huid wordt er droger van. Vooral als je lichaam verzwakt is of als je ziek bent, kan dit dieet gezondheidsrisicoís inhouden. Koolhydraten leveren nu eenmaal energie, je organisme zal dus sneller vermoeid zijn.

  

Bovendien heeft het weinig nut om het dieet langer vol te houden aangezien het geen blijvend resultaat biedt. Omdat je amper koolhydraten eet, verlies je snel gewicht, maar vanaf het ogenblik dat je terug naar koolhydraten grijpt, komen de kiloís er binnen de maand terug aan.

Bron - NetOnline Redactie - Geplaatst op: 20/10/2006
© 2007 - NetOnline.be. Geen enkel artikel mag overgenomen worden zonder toestemming van NetOnline.be.

Meer artikels omtrent lifestyle en gezondheid
Dit artikel aanbevelen aan een vriend, kennis ?
NetOnline kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud van derde websites en voor de inhoud van website waarnaar het linkt.

 

 
 ADVERTISING
 TOOLS & ZOEKEN
Interessante artikels
Ontdek leuke en interessante artikels omtrent relatie, seksualiteit, lifestyle, kinderen,...
Vind de date van je leven
Op zoek naar een partner of vrijgezel voor een relatie of vriendschap ?
Bereken je BMI
Bereken via NetOnline.be js BMI. Is je BMI goed of kan je hem verbeteren ?
© NetOnline 2011 - Privacy policy | Disclaimer | Hosting by COMBELL | Adverteren | Contact | Sitemap
beste www-sites:a- b- c- d- e- f- g- h- i- j- k- l- m- n- o- p- q- r- s- t- u- v- w- x- y z