logo
Als startpagina
Zoek dienst / product
 
Home Nieuws Entertainment

Business

Carriere Geld ICT Auto Wonen Reizen Lifestyle Fun Culinair Sitemap
auto
Auto

Jobs


Immo


Weer

Dating

Lenen

Reizen


Games

windows dedicated server hosting by COMBELL
WorkTalia Vacatures
 LIFESTYLE
Startpagina
 RUBRIEKEN
Beauty & Verzorging
Gezondheid
Kind & Opvoeding
Sport & Beweging
Baby
Seks & Relatie
Etiquette
Rich & Famous
Mode
Bekende personen
Dieet & Voeding
Mysteries & Weetjes
 DATING
Dating
 CALCULATORS
BMI calculator
BMR calculator
Calorie calculator
Caloriemeter
Streefhartslag meter
 LINKS
Gezondheid
Lifestyle
Kunst
Hobby
Spiritualiteit
 CHANNELS
Actualiteit
Entertainment
Ondernemen
Auto & Mobiliteit
Financieel & Geld
ICT & Internet
Immo & Wonen
Jobs & Carrière
GSM & Telecom
Reizen & Vakantie
Lifestyle & Gezond.
Gastronomie
Games & Fun
Zoekertjes
Links

 
  ARTIKELS - DETAIL
Training van de buikspieren: de volledige workout!

Sterke buikspieren zorgen voor een goede houding en ze spelen een belangrijke rol in het voorkomen en genezen van klachten in de lage rug.  Een juiste techniek van de buikspieroefeningen is zeer belangrijk... 

Letten op de juiste houding:

  • een goede uitgangshouding: gebogen benen (voeten op of van de grond), onderrug blijft op de grond (bekken kantelen) hoofd laten rusten in de handpalmen met de ellebogen open (anders wordt de nek belast);
  • schouders heffen door de buikspieren op te spannen, zonder contractie van de halsspieren;
  • de adem niet inhouden; uitademen tijdens de inspanning;
  • hou de onderrug op de grond;
  • na de oefenreeks: ontspan de buikspieren en lichtjes stretchen;
  • reeksen opbouwen van 8 tijden tot 32 tijden

Een goede opwarming voor de buikspieren
Net zoals bij alle andere sporten hoort bij buikspieroefeningen een degelijke opwarming.  De basisbewegingen zijn heel rustig en kunnen gebruikt worden voor een opwarming.  Door deze oefeningen zal men de heupen, wervelkolom en schouders activeren.

  • de schouders: neem een handdoek en houd die boven uw hoofd met uw armen recht.  Maak geen boog met de rug en zorg dat de beweging langzaam wordt uitgevoerd;
  • wervelkolom:  Kantel het bekken vijf keer achterover en weer voorover en stop halverwege, waarbij de lendenwervels iets hol staan: dat is de neutrale stand;
  • Rotatie: draai langzaam zodat u eerst naar rechts en dan naar links kijkt, draai langzaam de hele wervelkolom, inclusief de nek, de borstwervels en de lendenwervels.  Zorg voor een langzame uitvoering;
  • Zijwaarts buigen: Zet je handen halverwege de dijen en buig langzaam naar rechts en kom dan weer overeind.  Herhaal dit naar links.  Je handen kunnen tijdens de oefening steun bieden;

Trainen van de onderste buikspieren
Wil je de onderste buikspieren goed laten uitkomen?  Ga dan op je rug liggen met je benen recht omhoog.  Leg je handen onder je billen, en probeer je voeten steeds tien centimeter naar het plafond te duwen, zodat je bekken los komt van je handen.

Trainen van de schuine buikspieren
Ga op de vloer liggen met uw knieŽn gebogen en de voeten plat.  Uw knieŽn en voeten moeten zoín 20 cm uit elkaar staan.  Reik met uw linkerhand langs de buitenkant van uw rechterknie.  Til tegelijkertijd uw rechtervoet van de grond en trek de rechterkant van het bekken naar u toe. 

Trainen van de bovenste buikspieren
Ga op uw rug op de grond liggen.  Leg uw kuiten op een niet te hoge stoel of kruk zodat uw knieŽn en heupen in een hoek van 90į liggen.  Uw voeten en knieŽn moeten 20 tot 30 cm uit elkaar staan.  Ga overeind zitten terwijl u probeert uw borst plat tegen uw dijen te leggen.

Bron - NetOnline Redactie - Geplaatst op: 2/6/2006
© 2007 - NetOnline.be. Geen enkel artikel mag overgenomen worden zonder toestemming van NetOnline.be.

Meer artikels omtrent lifestyle en gezondheid
Dit artikel aanbevelen aan een vriend, kennis ?
NetOnline kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de inhoud van derde websites en voor de inhoud van website waarnaar het linkt.

 

 
 ADVERTISING
 TOOLS & ZOEKEN
Interessante artikels
Ontdek leuke en interessante artikels omtrent relatie, seksualiteit, lifestyle, kinderen,...
Vind de date van je leven
Op zoek naar een partner of vrijgezel voor een relatie of vriendschap ?
Bereken je BMI
Bereken via NetOnline.be js BMI. Is je BMI goed of kan je hem verbeteren ?
© NetOnline 2011 - Privacy policy | Disclaimer | Hosting by COMBELL | Adverteren | Contact | Sitemap
beste www-sites:a- b- c- d- e- f- g- h- i- j- k- l- m- n- o- p- q- r- s- t- u- v- w- x- y z